Monday, September 27, 2010

Reka2 Pantun Sendiri

Pantun ni ku kutip di fb ku...mula2, post 1 je, then semua makhluk2 di fb tu mnunjukkan taring2 dgn mengeluarkan bakat2 terpendam mereka...sangat bez bile dilayan..so, korang pun enjoylah..moga2 dapat kita kutip sikit sbyk iktibar dr pantun2 bwh ni..lgpun, ummu yang suh post gak kat sini..huhu:)

Cik Kila Tumbuh melata pohon pedada,
Disimbah hujan mekar jambangan;
Hati wanita kau buat persenda,
Mengapa cinta dianggap mainan?


Nur Inayah
nk beli-nk beli..
buah rmbutan sedap dimakan..
asik makan sampai x hengat hari nak hujan..
biasalaa.. org laki kurang berperasaan..
saje je nk test ppuan...

perempuan oh perempuan..
cinta bg mereka bukan mainan..
cintalah hanya pada suami untuk dipertahan..
jagalah maruah,jgn mudah utk didagangkan..

Cik Kila setiap manusia akalnya satu..
sangatlah sayang jika mensiakannya..
lumrah wanita setia pada yang satu..
lelaki pula mahu kebas semuanya..

Aku Abid
bterbangan bebas burung merpati..
taman larangan tempat bermain..
jgn diharap pd yg tak pasti..
bukalah hatimu utk yg lain..

Nur Inayah ranting pauh jatuh disana..
daun-daun berguguran merata..
sudahlah kanda jgn pujuk hati yg lara..
tggulah bila istikharah dilaksana..

Nadiah Zainal Abidin
aci-aci bukak pintu,
nana balik pukul satu,
cinta pada manusia mmg begitu,
cinta yg kekal hanya pada Allah Yang Satu...

NurSabiela Berhanuddin
syakila:

pergi kekedai membeli dadih
beli bersama sebiji telor
wahai syakila jangan bersedih
kumbang didunia bukan seekor...

irma:

cicah budu bersama peria
peria masak diatas kain
jika hati untuk si dia
tertutup sudah untuk yang lain.

Maryam Jamiela
terpandang teruna hati berkenan
asyik terkenang lena dan jaga
memangla cinta dibuat mainan
perasan dirinye priya pujangga

wexwexxx~~ hahahaha

NurSabiela Berhanuddin
maryam:

merpati hinggap dipohon sena
singgah makan buah berangan
terasa diri amatlah sempurna
sedangkan dirinya serba kekurangan..

Aku Abid
inayah:

jemari menari bsama pena,
rentak dihayun kala bumi terlena,
pastikan hati tak memihak mana2,
barulah istikharah boleh dilaksana..

(^_^)v

nad:

semua yang hidup pasti akn mati,
kubur pun asyik kata mari,
cinta manusia, manusia kan pergi,
cinta Allah, itu yg hakiki..

bpesan pd suma terutama diri nie gak :)

bella:

sekian lama menyimpan harapan,
cuma tak mampu utk dzahirkan,
hati memang dah lama bkenan,
tp yg lain sdg menanti jawapan..

doakan aku :):):)

maryam:

jalan2 tjumpa naga,
api di sembur sngtla marak,
betul ke dirinya pria pujangga,
sekali tgk habuk pun tarak..

kah3.. :P

kila:

dari sabah mengenal kelantan,
ikatan kuat d simpul padu,
aku rasa ada kirim pesanan,
wahai kila, mana budu??

NurSabiela Berhanuddin
irma

singgah ke kedai membeli pakaian
pakaian dipakai di hari mulia
sebelum diri memberi jawapan
harap dirimu sudah bersedia...

Cik Kila
ikan ditangkap menggunakan joran
joran diikat di belakang basikal
harta dan rupa bukan ukuran
kerana ia tidak akan kekal...

irma:
pergi ke kedai membeli jamu
jamu dijual di atas bangku
jikalau budu menjadi igauanmu
marilah singgah di tempat beraduku... wakaka

Aku Abid
bella:

singgah sahur singgah makan,
suma dikunyah payah nak telan,
bukan bsedia mjadi persoalan,
hati yg terisi payah nak dikosongkan..

hmm..

kila:

kila cantek lg ku sayang,
anyam ketupat bsama daun palas,
budu sedap asik tbayang,
esok aku amek dlm kelas..

NurSabiela Berhanuddin
irma:

makan biskut di ruang tamu
makan bersama dengan nyonya
jika begitu dugaanmu
isilah hatimu hanya untukNya...

hehehehehe

nad:

beli lemang, mkan dengan bajabok..
oooiittt... nad jangan nak menyibukkkkkkkk

hahahaha

Nadiah Zainal Abidin
haha..

main mercun di musim raya,
kalo terkena diri mmg lah malang,
dtglah bilikku behari raya,
ku bwk balik kuih raya smp 5 balang...

yezzaaaaaaaa!!!

Cik Kila
ok yg ni ade ketan~~

harga diri sangat ternilai,
tidak terhitung dengan duit raya,
kita harus pandai menilai,
yang mana kumbang, yang mana buaya...

Aku Abid
i'm back!

bella:

indah peribadi juga rupawan,
sapa nak buatlah pinangan,
manusia takkan lari dr dugaan,
pd Allah kita mhn ptlongan..

:):):)

nad:

pegi asiah gate d palang,
tcongak sorg2 kat pintu dpan,
giler bnyk sampai 5 balang,
ke nak wat stok sampai raya depan??

kuang3..

kila:

org nasihat pekakkan telinga,
spesis camnie jgn d pecaya,
kalo nak sngt jd buaya,
meh sini, aku jd singa..

ada brani?? haha

NurSabiela Berhanuddin
irma:

pergi beraya rumah pak Leman
pulang bersama duit raya
jangan sekadar mohon pertolongan
usaha perlu agar berjaya

nad:

makan ketupat bersama lemang
lemang dimakan bersam kaya
ada masa kitaorang datang
bersiap sedia dengan duit raya....

kila..:

tok janggut tok misai
dua-dua datang dari taiwan
macam tu pun tak tahu nilai
kumbang serangga buaya haiwan...

Mahfizah Mazlan hari-hari petik blueberry
sambil memetik makan coklat nini...
mahfizah mazlan nme diberi...
siape x knal si cantik ini...ngahahahaahah
ha,ambek2...beli2..ngeh45~

NurSabiela Berhanuddin
makanan baik makanan halal
judi arak ikutan syaitan
Mahfizah Mazlan sape tak kenal
budak poyo suka perasan

hahahaha

Nor Hafizah Rajab
naik kereta api tanpe landasan,
ingin menuju ke rumah pak ajiss,
ikhlas menyanyangi tnpe mintak balasan,
insayAllah u get what u give...

haha,ntah pape pntun 2..=pp


p/s: maaf yek jika anda mendapati yang pantun kt sni kdg2 nmpk xde ketan..biase r tu kn..ade gak time bergurau2..kalo ade yg nk balas,balas ah..huhu
Ummu: kata nak beli??

Antara .....??

Dia datang serentak...xtahu nk pilih yang mana..walaupun hati ini berat pada yg itu......boleh dikatakan semua yang harus dibuat,telah dilaksanakan...skarang tinggal tawakkal..huh...apepun, harus diingatkan, selagi belum ada apa2 ikatan yang sah, hati ni jangan berat kat mana2..sbb kita xtahu lagi jodoh kita ngan sapa..Rezeki, ajal maut, jodoh dan lain2 semua Allah dah tetapkan..jadi bersabarlah duhai hati...tenangkan fikiran..jangan fikir sangat, nanti kita juga yg terseksa..

Cuma ingt 1 je pesan ustz, cari 1 waktu, yang penting kamu kena tenang..dan tanya hati kamu, kamu mahu yang mana..dan hatimu akan menjawab, dan itulah jawapannya..yang penting waktu itu hati kena tenang, jangan berat kat sapa2...sebab dalam Quran Allah berfirman, "ma kazabal fuadu illa man ro'a"..maksud dy..." tidak akan berdusta hati itu, kecuali apa yang dia nampak"

jadi, bersabarlah banyak2...

kata2 bawah ni, copy drpd kak wawa,

Cukuplh skdr mncuri pndang dr sipi. memerhatikn tingkh & gerak geri. mata jgn smpai b'tentang.. istighfar jd pndinding diri. bahagiakn, rasa tenang & b'bunga dihati. nnti t'senyum sndiri :) xmampu & xberhak memiliki, ckuplh kalaupn hanya kesempatan utk memandang & menolehnya lg..

Sgt sakit memendam rasa. lelah. tp xpa, pcaya sgala psti ada hikmahnya. p'temuan, p'kenaln & sbgainya. p'lahan2,blajar utk menerima kenyataan. pcaya pd takdir & ketentuan. yakin janji Allah itu b'sifat pasti. Allah dh aturkn & menulis ketetapn. payah utk melupakn, sedikit mengambil masa apatah lg bl dia b'ada di depan mata. doa byk3.. mmg utk melupakn x semudah saat & ketikanya Allah m'anugerahkn perasaan suka dlm hati kita. bl b'depan, rasa nk dipejamkn mata. tp xpa.. kena pndai2 mnjaga. insyaAllah :)

x salah menyimpul impian & cita2. pd akk, xda angan2 xda kenyataan. krn angan2lh kita b'usaha utk mncipta kenyataan. xckup dgn hanya b'serah. Allah menilai usaha & memandang ikhtiar kita. jgn putus pd doa & hrp. b'usaha utk jd sepertinya. p'baiki diri utk duduk sama rndah & b'diri sama tggi. insyaAllah.. klu si soleh yg dihati, b'usahalh utk mnjadi si solehah yg dirindui. insyaAllah.. pcaya pd ketentuanNYA. hati dia milik Allah, mhonlh hatinya drpd Allah. insyaAllah.. klu sgguh itulh tkdirnya, masanya akn tiba bilamana Allah akn meletakkn hatinya & hati kita diatas garisn yg sama. doa byk3.. Allah xjemu mndengar doa & rintihan hamba :)



Monday, September 20, 2010

Midterm yang umph!

21hb: midterm oop


24hb:



8.30am : midterm ungs


10.00am: midterm sad


3.00pm : lab tutor sad+on da spot assignment


5.00pm: midterm calc


fuh, mmg mncabar!!!

Thursday, September 9, 2010

Hasil sentuhan tanganku~


Balik raya ni, aku plan awal2 nk wat kuih raye, wlupun dah ade kuih raye cap tunjuk.hahaha
so, 2, 3 hari lepas aku buatla satu jenis(tp disebabkan rasa malas melanda diri, so 1 jenis la..yelah, nk pk sal xam lagi huhu)..so, aku buat je la cornflakes madu. kalo taun2 lps, ade gak 2,3 jenis plus kek.tp kali ni, mala.har3Adikku lak, balqis, buat biskut cornflakes + kek batik.huhu, ini lah hasil kerja tanganku.


bkn byk ni je k, adalah lg lam bekas..1st time wat ni, mnjadi..huhu chedap!! rangup!

rupenye senang je nak buat dy, iaitu campur mentega, madu dan gula, then masak sampai cair.then gaul ngan cornflakes dan susun dalam kertas kecik2 tu.kalo nk bg dy keras n bercantum, letak lam oven. siap!

utk hr ni lak, aku wat puding koktel, tapi kastard dy xkeras sgt, hopefully sedap la mcm yg dah biase aku wat tuh~huhu

wlupun huduh sket ghopenye dr pndgn atas, tp at least mnjadila..heheh..act kalo tgk kt pndgn tepi lagi lawa sbnrnya sbb dy 3 lapis.tp disebabkan rumah aku xde bekas kaca lutsinar, so xleh amik gambor lew..
kalo n k tau, lapisan kat bawah sekali ade jelly + buah koktel yg mcm2 jenis.Lapisan kedua lak ada kastard+susu cair+air koktel. Dan lapisan atas sekali lak ada jelly dan letak la buah pape pun..Aku letak laici je..kalo letak buah kiwi, lg lawa kn?huhu, try la buat..sedap, confirm!

Wednesday, September 1, 2010

wanita~

Wanita ibarat epal, jgn rendahkan dirimu ke tanah semata-mata untuk dipetik. Engkau ditakdirkan berada diatas krn hanya lelaki yang betul-betul layak dan berani sahaja dapat menggapai epal yang berada dipuncak itu.Seandainya engkau tidak dipetik didunia ini,mungkin jodohmu menanti di syurga sana…
doa la byk2...
Allah xkn mempersiakn ketabahn hti seorg hambanye...
 
Copyright ~LiFe Is NoT So EaSy~ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .