Thursday, September 9, 2010

Hasil sentuhan tanganku~


Balik raya ni, aku plan awal2 nk wat kuih raye, wlupun dah ade kuih raye cap tunjuk.hahaha
so, 2, 3 hari lepas aku buatla satu jenis(tp disebabkan rasa malas melanda diri, so 1 jenis la..yelah, nk pk sal xam lagi huhu)..so, aku buat je la cornflakes madu. kalo taun2 lps, ade gak 2,3 jenis plus kek.tp kali ni, mala.har3Adikku lak, balqis, buat biskut cornflakes + kek batik.huhu, ini lah hasil kerja tanganku.


bkn byk ni je k, adalah lg lam bekas..1st time wat ni, mnjadi..huhu chedap!! rangup!

rupenye senang je nak buat dy, iaitu campur mentega, madu dan gula, then masak sampai cair.then gaul ngan cornflakes dan susun dalam kertas kecik2 tu.kalo nk bg dy keras n bercantum, letak lam oven. siap!

utk hr ni lak, aku wat puding koktel, tapi kastard dy xkeras sgt, hopefully sedap la mcm yg dah biase aku wat tuh~huhu

wlupun huduh sket ghopenye dr pndgn atas, tp at least mnjadila..heheh..act kalo tgk kt pndgn tepi lagi lawa sbnrnya sbb dy 3 lapis.tp disebabkan rumah aku xde bekas kaca lutsinar, so xleh amik gambor lew..
kalo n k tau, lapisan kat bawah sekali ade jelly + buah koktel yg mcm2 jenis.Lapisan kedua lak ada kastard+susu cair+air koktel. Dan lapisan atas sekali lak ada jelly dan letak la buah pape pun..Aku letak laici je..kalo letak buah kiwi, lg lawa kn?huhu, try la buat..sedap, confirm!

3 comments:

Anonymous said...

oh. 3 lapis eh..mcm trifle gayanya..cuma kalau trifle, lapisan bawah sekali kek
kek (cth: apollo layer kek, then susun2 kt bwh bekas), then custard, then atas sekali jelly + buah cocktail..
try it!

ummu khosyatillah bt muzakir said...

salam..
huhu.. sila bawak ye!=)

ibnah said...

wow,trifle cmtu ek? hrm...sdap gak tu...msti cuba ni..hehe thanks!

 
Copyright ~LiFe Is NoT So EaSy~ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .