Sunday, July 26, 2009

Al-kisah adik-beradik~

Nak wat tajuk ape ye?? Tiba2 je aku teringat pasal kisah aku ngan adik kedua ku..Bila duk ingat2 balik, rasa nak gelak..haha..
Susah n lawak gak sbnrnya duk kat u sama ngan adik ni.. Yela, macam2 orang bleh kata.. Bila dapat tau, baru malu..haha..
Masa 1st sem dlu, ada kawanku ingat kitorang pakwe makwe.. Asalnya aku dapat tgk gmbr pakwe dy, pas2 dy cakap, "Eleh, dy pun ada gak..Dlu roomate ada nmpak mse hr registration p sne cni sekali..".Aku jawab, "HAaha mne ada..2 adik la..mmgla p sne sni sekali, dah dy masuk u ni dlu.."Kuang3..

Itu kisah pertama..Kisah kedua,ada satu minggu cuti ape ntah, ktorang x balik.. Cafe pun 2tup..So, kitorang kluar la sekali tiap2 hari.. Mula2 pak cik guard lpskan, tp ada 1 hari 2, ktorang kena "tangkap". Pak cik kata,"Tunjuk IC ke kad metrik ke pape.. Pak cik nak tgk.." Sambil kluarkan IC, aku balas,"Haha,kenapa p.cik?Pakcik x caye ke ktorang adik-beradik??Muka kitorang x sama ke?" Adik ku sambung sambil gelak,"Ha, tengok ni..Bin ngan Binti kitorang sama.." Haha, xkanla ktorang nak kuar ngan orang len.. Pak cik pun balas, "Pakcik bukan ape, ye la takut orang lain tanya n kata, senang nanti pak cik nak jawab..Ha, macam 2..k lah.." Haha, pak cik2..

2 kisah ngan pak cik guard, ade lg cite len.. Minggu lepas, masa aku balik kampung, aku balik sekali ngan adik. Of course la kan.. Pg ktorang sampai 2, ktorang naik teksi sblm smpai kt umah.. Tp, sblm ktorang bertolak, adik aku mintak pak cik 2 2ngu skjp, pasal dy nak p kdai buku.. So, ktorang pun 2ngu la dalam teksi..

Tiba2, pak cik 2 tanya, "Sape tu? Suami ke??" hah, pak cik ni lg over.. Aku pun trkejut la dy tanya camtu.. Aku tanya,"Hah?? Isy, xde la.." Pak cik tanya,"Ke adik-beradik?" Aku jawab,"Ye la, adik-beradik la p.cik.. Kenapa tanya cam 2?" Pak cik balas,"Oh, ingat ke suami isteri.. Muka nak sama etek.." Aduh, pakcik2..

Aku tau la muka adik aku nampak lg matured dr aku, tp xkan sampai cam2 skali orang lain sangkakan??Haha, lawak2.. Mmg nampak kitorang ni couple ke?? Rasenye x, pasal smua yang knal ktorang akan kata muka kitorang sama..Cam potostat.. Yang bezanya, misai n janggut..Aku sendiri pun xpasti dimana persamaan 2..

Haha, lantak korang la nak pk ape.. Janji korang bahagia..sekian, wassalam..

2 comments:

Muqarabah said...

haha..

lawak plak kila..

kalo aku tak knal ko mmg aku ingt ko ngan adk ko pakwe makwe..

huhu!

ibnah muslimah said...

apsal lak??korang kan kata muka kitorang sama..so,mestilah adik beradik..xlogik ah pakwe makwe..

 
Copyright ~LiFe Is NoT So EaSy~ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .