Friday, November 5, 2010

Seseorang kena tegur

Teringat time test tilawah minggu lepas. Time tu, aku kena test dgn examiner 1. Ustaz tu suara dy agak lantang sket gak la bbanding ngan yang lain. Mula2 aku pun dah kena tegur ngan ustaz sbb kertas utk sain tu dah keronyok sket. heheh..yela, sbb lama beratur kn, mne tak kronyok..malu giler aku...huhu....

Then, aku pun stat mengaji. Alhamdulillah, smooth je aku ngaji..:)..Sampai je kat2 separuh muka ku baca, ustaz pun suruh benti. Tiba2 nmpk mata dy pndg kat budak sebelah yang kena dengan examiner 2. Ustaz pun terus cakap kat budak tu, "ha ni awak, tudung tu..nmpk belakang...Apa ni pakai tudung singkat2..Pakai elok2 sket, tengok macam ustazah tu, cara pakai tudung yang betul".Kuat jugak suara ustaz tu. Separuh kelas tu bleh dgr..Dahla ramai yang tengah beratur.. Lps tu, semua mata pandang kat ustzah belah sana. Nmpk ustzah tu angguk2(menunjukkan yg dy stuju ngan kata2 ustaz). Yela, dah budak tu pakai selendang, warna putih lak tu..Kalo belit cara xbetul, mne x jadi singkatnye, kan...Tapi aku paham, mesti budak tu dah rasa malu gila.

Lepas tu, ustaz dy sendiri lak sambung(examiner 2)..Dy cakap, " cuba kita pk, apa tujuan kite bertudung..ada syarat2 dy kan..janagn la main tutup mcm tu je...pakai elok2, baru nmpk kite ni perempuan yang betul..." . Ustaz aku yg td pun smbung lg, "Ha, yang awak kt blkg tu pun sama, xmo pkai tudung dingkat camtu. Lain kali tukar la ye.."..Tup2 kitorang dpt ceramah free kat situ.. memang betol la kn pe dy ckp..xde slh pon kn..Walaupun aku xkena, tp at least ustaz ingatkan aku balik...

Hrmm, papepun, sama2 lah kita renungkan balik..Sekian. :)

1 comments:

Anonymous said...

kat watif pon dia tnjuk kot..isk..tp dia x sngaja kot..haha


 
Copyright ~LiFe Is NoT So EaSy~ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .